Innowacja „Matematyczne wyzwania” w klasach II a i II b
Od września klasy II a i II b realizują innowację „Matematyczne wyzwania”. Dąży ona do rozwijania kompetencji kluczowych u wychowanków poprzez twórcze i aktywizujące podejście do nauki rozwiązywania zadań tekstowych.
Innowacja opiera się na zbiorze zadań tekstowych ”Mózg na siłowni” wydawnictwa Mac. Zadania są tu nazwane wyzwaniami i ułożone w zestawy przypisane poszczególnym tygodniom w roku szkolnym. Uczniowie otrzymują karteczkę z treścią zadania i wklejają ją do zeszytu przedmiotowego. Wpisują na niej datę. W I etapie innowacji / do stycznia 2025 r./nauczyciel wspólnie z uczniami przeprowadza analizę treści zadań wykorzystując, w razie potrzeby, rysunki pomocnicze i metody symulacji. Pomaga również w formułowaniu odpowiedzi. W II etapie innowacji/ od lutego/ uczniowie pracują całkowicie samodzielnie. W obydwu etapach rozwiązują zadania dowolnym sposobem i zapisują w zeszycie. Po wykonaniu zadań oceniają swoje prace, na podstawie informacji nauczyciela, „światłami”, czyli malowaniem kółka odpowiednim kolorem w zależności od stopnia rozwiązania zadania. Kolor zielony, to prawidłowe wykonanie zadania, kolor żółty, to częściowo prawidłowe, a kolor czerwony, to błędny sposób rozwiązania lub jego brak. Ocenę tę umieszczają również na specjalnej karcie wyzwań.
Uczniowie polubili matematyczne wyzwania. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy trwania innowacji wykonali 24 różnorodne zadania tekstowe.





