„Literki w akcji” – podsumowanie
Uczniowie klas pierwszych prowadzeni przez Agnieszkę Kawa i Jadwigę Sus zrealizowali ostatnie trzy zadania w ramach innowacji pedagogicznej „Literki w akcji”.
ZADANIE 1
„Makaronowy labirynt” to zabawa, która rozwija koordynację wzrokowo- ruchową, precyzję manualną i uczy cierpliwości. Dzieci tworzyły wielkie makaronowe labirynty w kształcie liter i przesuwały w nich nakrętki starając się nie dotknąć ścian.
ZADANIE 2
Gra „Chwyć” to połączenie nauki alfabetu z treningiem refleksu. Dzieci rywalizowały ze sobą w parach, aby jak najszybciej uchwycić kartę z literą odpowiadającą usłyszanej głosce.
ZADANIE 3
Uczniowie starali się utworzyć różne litery oraz napis „Literki w akcji” poprzez odpowiednie ułożenie swych ciał. Zadanie wymagało eksperymentowania z różnymi pozycjami i współpracy z innymi.
Realizowana innowacja spełniła swoje założenia, którymi były:
– rozwijanie umiejętności czytania i pisania,
– stymulowanie kreatywności i wyobraźni,
– integracja działań edukacyjnych,
– rozwijanie umiejętności społecznych / współpracy, komunikacji/,
– współpraca wewnątrzszkolna.
Zadania projektowe przyniosły dzieciom możliwość nauki poprzez zabawę i angażowanie się w zróżnicowane aktywności.
Miłym akcentem kończącym innowację, trwającą od października ubiegłego roku, było otrzymanie z rąk pani dyrektor Agaty Sus pamiątkowych dyplomów oraz drobnych upominków.