„Literki w akcji”
Od października klasy Ia i Ib realizują innowację pedagogiczną „Literki w akcji”. Dąży ona do rozwijania kompetencji kluczowych u wychowanków poprzez twórcze i aktywizujące podejście do nauki alfabetu. Pomaga wprowadzać litery w klasie pierwszej przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki. Innowacja dopinguje do interakcji między uczniami. Wspólne aktywności twórcze rozwijają kompetencje społeczne, takie jak współpraca, komunikacja i rozwiązywanie problemów.
W październiku w ramach innowacji pierwszoklasiści wykonali 3 zadania:
ZADANIE 1
Uczniowie pracowali nad tworzeniem kształtów liter przy użyciu materiałów przyrodniczych /liści, kasztanów, kamyków, kory/.
ZADANIE 2
Uczniowie przygotowali w klasie masę solną /również kolorową z zastosowaniem papryki w proszku/. Następnie formowali z niej litery starając się zachować jak największą dokładność i estetykę.
ZADANIE 3
Uczniowie przynieśli z domu małe przedmioty mieszczące się w dłoni, których nazwy rozpoczynają się na poznane przez nich litery. Przedmioty te zostały umieszczone w pudełku, z którego uczniowie wybierali po jednym i za pomocą dotyku starali się odgadnąć, co wylosowali. Kolejnym etapem było wspólne dzielenie nazw wylosowanych przedmiotów na sylaby lub głoski.